Wytrzymałość tlenowa i beztlenowa w piłce nożnej – Jak ją poprawić?

Piłka nożna to bardzo trudny sport, który wymaga odpowiedniego przygotowania fizycznego. Wytrzymałość tlenowa i beztlenowa w piłce nożnej jest bardzo ważna, gdyż mecze zazwyczaj odbywają się na dużej intensywności. Dlatego warto wykonywać przemyślane treningi, aby jak najlepiej przygotować się kondycyjnie.

Podział na wytrzymałość tlenową i beztlenową w piłce nożnej

Zastanawiasz się czym się różni wytrzymałość tlenowa od beztlenowej w piłce nożnej? Już spieszymy z odpowiedzią!

Wytrzymałość beztlenowa – jest to wytrzymałość związana z bardzo intensywnymi obciążeniami, na krótki dystansie czasowym. Często się zdarza, że są wielokrotnie powtarzane bez przerwy na odpoczynek
Wytrzymałość tlenowa – Jest to długotrwały wysiłek na niewielkiej częstotliwości jeśli chodzi o intensywność. Dużo częściej, również podczas takiego wysiłku zdarza się przerwa na odpoczynek.

W dużym stopniu rozgrywka piłki nożnej opiera się głównie na wytrzymałości beztlenowej. Piłkarze muszą dawać z siebie wszystko, często zdarzają się sprinty.

wytrzymałość tlenowa i beztlenowa w piłce nożnej - stadion

Jak poprawić wytrzymałość?

Najlepszym sposobem jest dobór odpowiedniego treningu. Najodpowiedniejszy w tym przypadku będzie trening interwałowy, który będzie opierał się na wielokrotnym powtarzaniu sprintów na wysokim poziomie intensywności. Przydatne wskazówki: powtarzać czynność 30 razy, zapisywać swój czas, aby móc go później porównać. Najlepiej przeprowadzać taki trening 1-2 razy w tygodniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *